Esiletõstetud postitus

Roheline Kool tutvustus

reede, 5. veebruar 2021

Keskkonna-teemalise intervjuu küsimuste vastused (Mängusipsikud)

 Keskkonna-teemalise intervjuu küsimused 5-7 aastastele lastele

Valimisse kuuluvad  10 6-7-aastast last Mängusipsikute rühmast.

Intervjuu läbiviijad: õpetajad

Intervjuu läbiviimise aeg: jaan 2021

Elurikkus ja loodus

  1. Mida tähendab looduses elurikkus?

  2. Nimeta puud, mis lasteaia õuealal kasvavad?

  3. Milliseid linde oled lasteaia õuealal märganud?

  4. Nimeta mõni loom, kes elab Eesti metsades?

  5. Mida põnevat oled lasteaia õuealal loodust uurides avastanud?

  6. Mida põnevat oled mõnel metsaretkel avastanud?

  7. Milline on sinu soovitus, et loodust hoida?

Mirtel Marii (7a):

  1. Looduses on kõik ilus.

  2. Tamm, kastan, kask.

  3. Tuvisid, varesed, tihased, varblased, kajakad.

  4. Hunt, jänes, karu, kitsed.

  5.  Lasteaia ümber on nii palju majasid ja põõsaid. Olen leidnud hoovist lepatriinu.

  6. Nii palju puid on! Loodus on ilus.

  7. Kui sa ostsid midagi ja prügi jääb alles, siis sa viskad selle ära. Mõned linnud arvavad, et prügi on söök, aga nad võivad ära surra.

Loore (7a):

  1. Et sa midagi rikud ära või keegi on rikas.

  2. Vaher, tamm, pihlakas, kastan. 

  3. Vares, varblane, tuvi, tihased, pääsuke.

  4. Jänes, rebane, karu, põder, metssiga.

  5. Ma olen leidnud lasteaiast surnud kiili, kelle panime mikroskoobi alla ja vaatasin teda, uurisin mis tal on. Mesilased olid teda söönud. Leidsin vihmaussi, tean et ta peab olema mulla sees.

  6. Ma olen leidnud metsast kastaneid, tammetõrusid, kivisid ja käbisid. Kui käisime kelgutamas, siis leidsin laua pealt küünlad. 

  7. Kui keegi viskab prügi maha, siis tuleb see ära korjata! Siis kui metsas ei ole prügikasti, siis võtad oma prügi koju või lasteaeda kaasa.

Säde Harriet (6a):

  1. Et loodus elab hästi ja seal ei ole prügi.

  2. Kastanipuu, vahtrapuu, kask, tamm, kuusk.

  3. Vares, tuvid.

  4. Jänes, rebane, oravad.

  5. Sipelgad lähevad puu sisse. Puudel on augud sees.

  6. Oravad ei söö terveid käbisid ära.

  7. Näiteks kui me ostame ühe pudeli, siis me saame seda mitu korda ka kasutada. Kui sa ostad kilekotiga süüa ja lähed uuesti poodi, siis võtad selle sama kilekoti kaasa. 

Roco (7a):

  1. Et seal on toitu ja seal on igasuguseid häid asju.

  2. Kask, tammetõru puu, kastanipuu, pihlakas.

  3. Rasvatihased, tuvi, võib-olla ma olen isegi varest näinud, musträstas, võib-olla oli isegi leevike.

  4. Rästik, nastik, ah need on ju ussid. Vormsil, see on ka Eestimaa, elavad mägiveised. Metssiga, hunt, rebane.

  5. Leidsin fooliumi, tegin sellest mängutõrviku. Lehti, mõned on ilusad.

  6. Ühe lihvitud pulga, mis oli täitsa sile. Mu sõber leidis puuoksa, mis oli nagu mõõk.

  7. Prügist võiks teha mingeid asju! Võiks võtta prügi kosmoselaeva ja visata musta auku, sealt ei tule midagi tagasi.

Peeter (7a):

  1. Kui sa viskad prügi maha ja raiud liiga palju metsa. 

  2. Kask, kastan, tamm, vahtra.

  3. Musträstas, leevike, tihane, kuldnokk, vares.

  4. Rästik, karu, hunt, punksilm ehk siis jänes, rebane, nastik.

  5. Ma olen avastanud erinevaid kivisid ja nende sees olevaid asju. Ma olen uurinud puid, kaske ja märkasin, et seal on selline puukoor, et see on selline kõva.

  6. Olen avastanud sood ehk siis selliseid soo kohtasid, kus on vesi. Oleme näinud erinevaid linde, näiteks musträstast, leevikest, tihast ja varest.

  7. Ei viska prügi maha. Ei raiuks liiga palju puid ja ei teeks väikestele puudele viga.

Gustav (7a):

  1. Kui sa viskad prügi maha, kui sa raiud puusid maha.

  2. Tamm, kask, kastan, vaher, kuusk.

  3. Tuvi, sinitihane, leevike, vares, rähn.

  4. Karu, orav, rebane, põder, kits.

  5. Olen kaevanud lasteaias ja leidnud telliskivi. 

  6. Oravat, pähkleid ja olen neid kodus uurinud. Olen leidnud 2 sendise.

  7. Et raiuda vähe puid. Kui sa tahad loomi tappa, siis niimoodi ükshaaval, mitte mitut looma korraga, siis neil jõuavad kasvada pojad ja niimoodi on kogu elu metsas loomad.

Robi Joonas (7a):

1.Minu arvates see tähendab, et loodus on hästi tähtis ja seal on loomad, kes on väga armsad.

2. Vaher, tamm, kuusk, kastan. Käbipuu, ma nime ei tea. Pihlakas.

3. Kulli, varblaseid, kuldnokka, musträstas, leevikesi, tihaseid, tuvid. 

4. Orav, rebane, põdrad, hunt, mutt ja mäger, karu.

5. Käbisid lume peal, talvel pole muidu üldse näinud.

6. Mägra urge, olen kuulnud loomade ja lindude hääli, olen näinud seda mingit sigade asja (toidunõu?), karude auku või urgu.

7.Tuleb korjata prügi ära! Mitte karjuda metsas, sest me oleme seal külas loomadel! 

Hanna Greta (7a):

1. Kui sa viskad prügi maha ja siis kui sa annad lindudele ja loomadele vale sööki.

2. See puu, kus on käbid seal väikeste mänguväljaku, ma ei tea nime. Kased, vahtrapuu, kuusk, kastan.

3. Leevike, rasvatihane, väga palju tuvisid. Musttihane, ei musträstas. Vares. Ei tule rohkem meelde, hea küsimus muidu.

4. Oravad, rebased, sipelgad, hundid, jänesed, siil.

5. Kastaneid, väga palju kastaneid. Lepatriinut saab lähedalt luubiga vaadata ja et tal on täpid.

6. Sipelgapesad puu juures, kärbseseene leidsid ja kui ma olin väike, siis ma ei teadnud, et ta on punast värvi.

7. Ei tohi teha loomadele haiget! Ei viska prügi metsa!

Villem Martin (7a):

1. Mina arvan, et see on see kõik roheline.

2. Tamm, kask, kastanipuud, vaher.

3. Musträstas, kuldnokk, vares, tuvi.

4. Karu, rebane, kits, põder. 

5. Ma olen avastanud tigusid ja tammetõrusid. Ma avastasin katkise õuna.

6. Ma olen avastanud, et kui Roco limpsis kuuseokast, et need on soolaseid ja see on võine.

7. Ei viska prügi maha. Kasutatakse elektriautosid! Loodan, et laevad oleks kindlad, sest muidu voolab nafta ja reostab.

Helena (7a):

1. Ma arvan see, et sa ei viska prügi maha ja sa ei riku loodust.

2. Tammed, pihlakas, sirelid, kastanid.

3. Tuvisid väga palju, rasvatihast, musträstas, varblane.

4. Karu, põdrad, rebane, jänes, sisalik, metssiga, orav, hunt, saarmad.

5. Lehti ja oksad, mõnede pealt leidsin putukaid. Olen avastanud, mis on lehe sees, kui sa seda lähedalt vaatad. 

6. Prügi! Jälgi, loomade jälgi. Oravat olen näinud. Oranži värvi kivisid.

7. Ei viska prügi maha! Ei tiri puudelt lehti ära ja ei tõmba lilli välja! Ei peida prügi metsa ära ja ei kiusa loomi!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar