Väljavõte Tallinna lasteaia Sipsik tegevuskavast 2021/22 – Rohelise kooli tegevuskava 2021
1.3 Õppe –
ja kasvatustegevus |
|
|
|
Tegevus |
Aeg |
Vastutaja |
Märkused (täitmine, muutused jm.) |
Õppekava
arendamine |
|
|
|
-Rohelise kooli programmi põhimõtete järgimine ja rakendamine igapäevases õppe- ja
kasvatustegevuses -õppekava sisuvaldkondade kavade ühtlustamine (eesmärgid, õppeteemad, eeldatavad
tulemused vanuse lõikes, õppekeskkonnad, lõiminguvõimalused) -projektõppe läbiviimise Rohelise kooli
programmi teemadest Elurikkus ja loodus, Vesi, Transport
lähtumine -keskkonnaalaste tegevuste sidumine
õppekavaga |
sept |
õppealajuh |
|
Õppe- ja
kasvatustöö korraldus ja meetodid |
|
|
|
Projektõppe süsteemne rakendamine kõikides
rühmades. Rühmade tegevuskavade koostamine: |
Sept-mai Sept-mai |
õppealajuh |
|
Rohelise kooli programmi teema Elurikkus ja loodus käsitlemine - selgitada
lastele elurikkuse mõistet läbi keskkonnaharidusprogrammides osalemise,
loodusliikumiste ja matkade; - tutvustada
lastele õueala puu- ja põõsaliike läbi loovailahenduste ja mänguliste võimaluste; -
uuendada lasteaia õuealal ala, kus muru ei niideta
ning lapsed saavad taimi ja putukaid uurida; - uuendada rändlindude pesakaste; -
taimede kiire kasvamise jälgimiseks soetada lasteaeda Click and Grow
nutikad ürdipotid – suurepärane võimalus algajale |
Sept-mai |
õppealajuh |
|
rohenäpule,
kes ennast taimede kasvatamisega väga mugavalt veel ei tunne, nii oleks
aastaringselt värsked taimed lastele kättesaadavad ja head
söömiseks. |
|
|
|
Rohelise kooli programmi teema Vesi käsitlemine -teadust
populariseerivate ettevõtmiste läbiviimine: katsed, avastused, projekt
„Teadus on lõbus“; -õppekäik veekogude äärde
erinevatel aastaaegadel; -Mereohutus – prügi; -Eksperdi kaasamine vee säästval kasutamisel –
Tallinna Vesi; -tervisepäevade ja nädalate tähistamine |
Sept-mai |
õppealajuh |
|
Rohelise kooli programmi teema Transport käsitlemine -Liiklusvankri liiklushommikute läbiviimine; -muuseumiprogrammides osalemine; -liiklusohutus – erinevad transpordivahendid; -liiklustarga liiklusnädala tegevuste läbiviimine |
Sept-mai |
õppealajuh |
|
Õppimise rikastamine digivahendite toel: -
Beebot -
Ozobot -
Bluebot -
Dash ja Dot -
helilõksud -
liitreaalsuskaardid - tahvelarvutid Aktiivõppemeetodite rakendamine: -
Õpetaja ei õpeta, vaid loob õpetliku
olukorra -
Paaristöö -
Rühmatöö -
Ajurünnak -
Esitlused lapselt lapsele Projektipõhise õppe rakendamine: -
Reggio pedagoogika -
avastus- ja uurimusõpe - õuesõpe kui üks õppimisviis -
robootika -
vaikuseminutite praktilised harjutused -
Arvumaa metoodika (3-5 a lastega) -
vigastuste ennetamiseks põrandamäng „Aga mina“ |
pidev |
Õppe juh |
|
Laste loovuse ja ettevõtlikkuse toetamine: -läbi põnevate katsete, avastamiste, uurimiste -ühisürituste (laadad, perepäevad) Loova mõtlemise ja eneseväljenduse arendamine: - lastele ja
lastega dramatiseerimine sh keskkonnateemaliste etenduste lavastamine igas rühmas |
mai okt -
mai märts
pidev veebruar |
Õppejuh |
|
- osalemine ülelinnalistel
loovtööde võistlustel - osalemine konkursil
„Emakeele kaunis kõla“ |
|
|
|
Programmi „Roheline kool“ raames tegevuste
läbiviimine. |
1 x kuus |
|
|
Koolispordi
aasta 2021/22 tegevuste elluviimine: Kujundada liikumisaktiivsust toetavat
õpikeskkonda -viia läbi tervise- ja
spordipäevi -korraldada loodusliikumisi ja retki -viia läbi liiklusteemalisi üritusi ja teemapäevi -liikluslinnaku külastus (kaks vanemat rühma) -helkurikampaania -laternamatkad |
Sept - mai |
õppejuh |
|
Laste vaimse tervise ja heaolu toetamiseks -ühistegevused, mängupäevad -lastega filosofeerimine tervise teemadel (toit, liikumine, uni, mäng) -Kiusamisest vabaks! Programmi tegevused -laste esmaabi koolitus vanemale rühmale |
Sept - mai |
õppejuh |
|
Laste digipädevuse arendamiseks ning õppimise
loomingulisemaks ja nutikamaks muutmine digivahendite abil. |
aprill |
Õppejuh |
|
Väärtused ja
eetika |
|
|
|
Keskkonnakasvatus: -väärtustada
austavat, hoidvat ja säästlikku suhtumist loodus- keskkonda läbi - Programmi Roheline kool teemade käsitlemine (Elurikkus ja
loodus; Vesi; Transport) ja sidumine õppekavaga - Rohelise lipu taotluse
esitamine Programmi
„Roheline kool“ strateegia elluviimine: 1.Keskkonnatöörühma kinnitamine
2.Keskkonnaülevaatuse läbiviimine 3.Tegevuskava koostamine 4.Monitooring ja hindamine |
pidev
aprill |
Õppejuh |
|
5.Tegevuste
sidumine õppekavaga 6.Teavitamine ja kaasamine 7.Keskkonnapõhimõtete järgimine ja
mõtestamine laste tasandil |
|
|
|
Väärtuskasvatus: -
väärtustada austavat, hoidvat ja säästlikku
suhtumist kultuuri- ja sotsiaalsesse keskkonda läbi -Projekti Kiusamisest vaba
lasteaed metoodika rakendamine kõikides rühmades või -
Persona Dollsi metoodika rakendamine Etendused lasteteatritelt ja õpetajatelt |
pidev okt 1 x kuus |
Õppe juh,
Õppejuh |
|
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar