Esiletõstetud postitus

Roheline Kool tutvustus

teisipäev, 12. aprill 2022

Väljavõte Tallinna lasteaia Sipsik tegevuskavast 2021/22 – Rohelise kooli tegevuskava 2021

 Väljavõte Tallinna lasteaia Sipsik tegevuskavast 2021/22 – Rohelise kooli tegevuskava 2021

 

 

1.3 Õppe – ja kasvatustegevus

 

 

 

Tegevus

Aeg

Vastutaja

Märkused

(täitmine, muutused jm.)

Õppekava arendamine

 

 

 

-Rohelise kooli programmi põhimõtete

järgimine         ja         rakendamine  igapäevases     õppe- ja kasvatustegevuses

-õppekava    sisuvaldkondade    kavade                    ühtlustamine          (eesmärgid, õppeteemad, eeldatavad tulemused vanuse lõikes,

õppekeskkonnad, lõiminguvõimalused)

-projektõppe läbiviimise Rohelise kooli programmi

teemadest Elurikkus ja loodus, Vesi, Transport lähtumine

-keskkonnaalaste tegevuste sidumine õppekavaga

sept

õppealajuh

 

Õppe- ja kasvatustöö korraldus ja meetodid

 

 

 

Projektõppe süsteemne rakendamine kõikides rühmades.

Rühmade tegevuskavade koostamine:

Sept-mai

Sept-mai

õppealajuh

 

 

Rohelise kooli programmi teema Elurikkus ja loodus käsitlemine

-   selgitada lastele elurikkuse mõistet läbi keskkonnaharidusprogrammides osalemise, loodusliikumiste ja matkade;

-   tutvustada lastele õueala puu- ja põõsaliike läbi loovailahenduste ja mänguliste võimaluste;

-   uuendada lasteaia õuealal ala, kus muru ei niideta ning lapsed saavad taimi ja putukaid uurida;

-   uuendada rändlindude pesakaste;

-   taimede kiire kasvamise jälgimiseks soetada lasteaeda Click and Grow nutikad ürdipotid – suurepärane võimalus algajale

Sept-mai

õppealajuh

 


 

rohenäpule, kes ennast taimede kasvatamisega väga mugavalt veel ei tunne, nii oleks aastaringselt värsked taimed lastele

kättesaadavad ja head söömiseks.

 

 

 

Rohelise kooli programmi teema Vesi käsitlemine

-teadust populariseerivate ettevõtmiste läbiviimine: katsed, avastused, projekt „Teadus on lõbus“;

-õppekäik veekogude äärde erinevatel aastaaegadel;

-Mereohutus – prügi;

-Eksperdi kaasamine vee säästval kasutamisel – Tallinna Vesi;

-tervisepäevade ja nädalate tähistamine

Sept-mai

õppealajuh

 

Rohelise kooli programmi teema Transport käsitlemine

-Liiklusvankri liiklushommikute läbiviimine;

-muuseumiprogrammides osalemine;

-liiklusohutus – erinevad transpordivahendid;

-liiklustarga liiklusnädala tegevuste läbiviimine

Sept-mai

õppealajuh

 


 

Õppimise rikastamine digivahendite toel:

-                     Beebot

-                     Ozobot

-                     Bluebot

-                     Dash ja Dot

-                     helilõksud

-                     liitreaalsuskaardid - tahvelarvutid Aktiivõppemeetodite rakendamine:

-                     Õpetaja ei õpeta, vaid loob õpetliku olukorra

-                     Paaristöö

-                     Rühmatöö

-                     Ajurünnak

-                     Esitlused lapselt lapsele Projektipõhise õppe rakendamine:

-                     Reggio pedagoogika

-                     avastus- ja uurimusõpe - õuesõpe kui üks õppimisviis

-                     robootika

-                     vaikuseminutite praktilised harjutused

-                     Arvumaa metoodika (3-5 a lastega)

-                     vigastuste ennetamiseks põrandamäng „Aga mina“

 

pidev

Õppe juh

 

Laste loovuse ja ettevõtlikkuse toetamine:

-läbi põnevate katsete, avastamiste, uurimiste

-ühisürituste (laadad, perepäevad)

Loova mõtlemise ja eneseväljenduse arendamine:

-           lastele ja lastega dramatiseerimine sh keskkonnateemaliste etenduste lavastamine igas rühmas

 

mai okt - mai

märts pidev veebruar

 

Õppejuh

 


 

-   osalemine ülelinnalistel loovtööde võistlustel

-   osalemine konkursil „Emakeele kaunis kõla“

 

 

 

Programmi „Roheline kool“ raames tegevuste läbiviimine.

1 x kuus

 

 

Koolispordi aasta 2021/22 tegevuste elluviimine: Kujundada liikumisaktiivsust toetavat õpikeskkonda

-viia läbi tervise- ja spordipäevi

-korraldada loodusliikumisi ja retki

-viia läbi liiklusteemalisi üritusi ja teemapäevi

-liikluslinnaku külastus (kaks vanemat rühma)

-helkurikampaania

-laternamatkad

Sept - mai

õppejuh

 

Laste vaimse tervise ja heaolu toetamiseks

-ühistegevused, mängupäevad

-lastega filosofeerimine tervise teemadel (toit, liikumine, uni, mäng)

-Kiusamisest vabaks! Programmi tegevused

-laste esmaabi koolitus vanemale rühmale

Sept - mai

õppejuh

 

Laste digipädevuse arendamiseks ning õppimise loomingulisemaks

ja nutikamaks muutmine digivahendite abil.

aprill

Õppejuh

 

Väärtused ja eetika

 

 

 


 

Keskkonnakasvatus:

-väärtustada austavat, hoidvat ja säästlikku suhtumist loodus- keskkonda läbi

- Programmi Roheline kool teemade käsitlemine (Elurikkus ja loodus; Vesi; Transport) ja sidumine õppekavaga - Rohelise lipu taotluse esitamine

Programmi „Roheline kool“ strateegia elluviimine: 1.Keskkonnatöörühma kinnitamine 2.Keskkonnaülevaatuse läbiviimine 3.Tegevuskava koostamine

4.Monitooring ja hindamine

 

pidev aprill

 

Õppejuh

 

 

5.Tegevuste sidumine õppekavaga 6.Teavitamine ja kaasamine

7.Keskkonnapõhimõtete järgimine ja mõtestamine laste tasandil

 

 

 

Väärtuskasvatus:

-                     väärtustada austavat, hoidvat ja säästlikku suhtumist kultuuri- ja sotsiaalsesse keskkonda läbi

-Projekti Kiusamisest vaba lasteaed metoodika rakendamine kõikides rühmades või

-                     Persona Dollsi metoodika rakendamine

Etendused lasteteatritelt ja õpetajatelt

 

pidev

 

 

okt 1 x kuus

 

Õppe juh, Õppejuh

 

 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar