Väljavõte Tallinna Lasteaed Sipsik tegevuskavast 2022/23
1.1
Õppe
– ja kasvatustegevus
|
|
|
|
Tegevus |
Aeg |
Vastutaja |
Märkused (täitmine, muutused jm.) |
Lapse areng |
|
|
|
Avatud ja motiveeriva õpiruumi
loomiseks lapse õppimise toetamine läbi
huvipakkuvate tegevuste, mängude ja vahendite - Lapse õpiprotsessi kajastamine
lähtudes projektipõhisest õppest ja Reggio pedagoogika põhimõtetest
(stendid, posterid, seinad, laed, põrandad, projektiraamatud, albumid, laste
arengumapid) Lapse arengu jälgimine
koostöös lapsevanemaga: - 6-7 aasaste laste arengu hindamine
arengumängu „Teekond Kommikolli kuningriiki“ uuenenud hindamismaterjali toel - 5-6 aastaste laste arengu hindamine arengumängu „Reis mööda põnevaid teid“, -
kuni 5 aastaste laste arengu hindamine „Lapse arengu hindamise mäng“
materjale kasutades. - lastevanematega arenguvestluse
läbiviimine - arenguvestlustest kokkuvõtte koostamine
ja tagasisidestamine - koolivalmiduskaardi koostamine õppeaasta
lõpus - lapse arengumapi koostamine |
pidev pidev okt - nov okt - nov veebr - märts märts -aprill pidev |
õppejuh |
|
6-7 a laste rahulolu uuringu läbiviimine: - laste rahulolu uuringu läbiviimine veebikeskkonnas - analüüs ja tagasisidestamine |
Veebr Märts |
õppejuh |
|
Laste kõneuuringu läbiviimine: -laste kõneuuringu läbiviimine Tallinna Õppenõustamiskeskuse poolt -lastevanemate ja õpetajate nõustamine |
1 x aastas |
Õppe juh |
|
Lastele eakohase huvitegevuse korraldamine, ühitades
lapsevanemate soove lasteaia õppekavas seatud eesmärkidega - huviringide töö korraldamine ( inglise keel, keraamika, judo, tantsuring, muusikaring, ujumine) |
September - mai |
Õppe juh |
|
Õppekava arendamine |
|
|
|
-
Õppekavas
välja toodud eesmärkide saavutamist toetab projektõppe rakendamine -
igapäevases
õppe- ja kasvatustegevuses lapsest lähtuva tegevuskultuuri (Emilia Reggio)
põhimõtete rakendamine -
lapse üldoskuste arendamist on toetatud läbi
kokandustegevuste |
sept |
õppealajuh |
|
Õppe- ja kasvatustöö
korraldus ja meetodid |
|
|
|
Projektõppe süsteemne rakendamine kõikides rühmades. Rühmade tegevuskavade koostamine: -aasta tegevuste planeerimine eelmise õppeaasta analüüsist lähtuvalt Rohelise kooli programmi teema Elurikkus
ja loodus käsitlemine -Teadmistepäev Nähkaga -Sipsiku mihklilaat -keskkonnaharidusprogramm Kalur Kalle Aegna loodusmaja -jäätmetekke vähendamise nädala tegevused: Sipsiku täika -keskkonnasõbralik käitumine - Lotte ja Jänku Juss külas -digikoristusnädalast osavõtt -emakeelepäev Nähka, Juuli ja kirjanik Eia Uusiga -laste keskkonnakonverents „Tegijad looduses 2023“ -taaskasutuse loovlabor „Linnalapsed – leiutajad“ osalemine -Robo-Maagia konkursil osalemine: laste loodud animatsioon „Hai
päästab panda“ -keskkonnategude nädal: lugemispesa, raamatu vahetus -kevadtalgud „Teeme ära!“ lasteaia õuealal -õuelasteaiapäev -Sipsiku roheline ring Tallinna vanalinnas Rohelise kooli programmi teema Tervis
ja heaolu käsitlemine -Sipsiku spordihommik õunaga -sügismatk Glehni parkmetsas /2-3aastased -sügismatk Kaberneeme metsarajal / 4-7aastased -Lahemaa Retked OÜ keskkonnahariduse pärliprogramm -rahvusvaheline muusikapäev/kontsert lasteaias -Mardi- ja kadritrall -lasteaiaülene jõuluhommik -projektis „Jõulukaardid hooldekodudele“ osalemine -Sipsiku valguse ja varjutoa sisse seadmine -KUMU muuseumisprogrammis osalemine -kolme vanema rühma ujumine TIK spordihoone ujulas -suusatarkused selgeks Suusabussiga -koolieelikute esmaabi koolitus -lastevanemate kaasamine tervise teemadel: terved hambad -kevadmatkad Tabasalus ja Aegviidu Sõõriksoo rabarajal Rohelise kooli programmi teema Toit
käsitlemine -miniköögi avamine ja toidu valmistamine -mängupidu - jäneseaasta tähistamine -Sipsiku perepäev ja toidutänav -suupisted Vabariigi aastapäevaks – ise kokkamine -Sipsiku sünnipäevanädala tegevused |
Sept-mai Sept-mai 1.sept 29.sept sept Okt Aprill Aprill Juuni September Okt Okt Nov Detsember Sept-aprill Jaanuar Veebruar Aprill Detsember Jaanuar Mai Veebruar märts |
õppejuh |
|
Õppimise rikastamine digivahendite toel: - Beebot - Ozobot - Bluebot - Dash ja Dot - helilõksud - liitreaalsuskaardid - tahvelarvutid Aktiivõppemeetodite rakendamine: - Õpetaja ei õpeta, vaid loob õpetliku olukorra - Paaristöö - Rühmatöö - Ajurünnak - Esitlused lapselt lapsele Projektipõhise õppe rakendamine: - Reggio pedagoogika - avastus- ja uurimusõpe - õuesõpe kui üks õppimisviis - robootika - vaikuseminutite praktilised harjutused - Arvumaa metoodika (3-5 a
lastega) - vigastuste ennetamiseks põrandamäng „Aga mina“ |
pidev |
Õppe juh |
|
Laste loovuse ja ettevõtlikkuse toetamine: -läbi põnevate katsete, avastamiste, uurimiste -ühisürituste (laadad, perepäevad)
Loova mõtlemise ja eneseväljenduse arendamine: - lastele ja lastega dramatiseerimine sh etenduse lavastamine igas
rühmas - osalemine teatrifestivalil „Kanutiaia Kann“ - osalemine ülelinnalistel loovtööde võistlustel - osalemine konkursil „Emakeele kaunis kõla“ |
mai okt - mai märts pidev veebruar |
Õppejuh |
|
Programmi „Roheline kool“ raames tegevuste läbiviimine. |
1 x kuus |
|
|
Loodus- ja keskkonnahoiu teema-aasta 2022/23 tegevuste elluviimine: Edendada jätkusuutlikku arengut, väärtustada loodust ja meid
ümbritsevat keskkonda -viia läbi keskkonnahommikuid -korraldada loodusliikumisi ja retki -osaleda keskkonnaharidusprogrammides -uurida, avastada, katsetada (taimekasvatus) -õueala õpikeskkonna laiendamine |
Sept - mai |
õppejuh |
|
Laste vaimse tervise ja heaolu toetamiseks -ühistegevused, mängupäevad -lastega filosofeerimine tervise teemadel (toit, liikumine, uni,
mäng) -Kiusamisest vabaks! Programmi tegevused -laste esmaabi koolitus vanemale rühmale |
Sept - mai |
õppejuh |
|
Laste digipädevuse arendamiseks ning
õppimise loomingulisemaks ja nutikamaks muutmine digivahendite abil. |
aprill |
Õppejuh |
|
Väärtused ja eetika |
|
|
|
Keskkonnakasvatus: -väärtustada austavat, hoidvat
ja säästlikku suhtumist loodus- keskkonda läbi - Programmi Roheline kool teemade käsitlemine (Elurikkus ja loodus; )
ja sidumine õppekavaga - Rohelise lipu taotluse esitamine Programmi „Roheline kool“ strateegia elluviimine: 1.Keskkonnatöörühma kinnitamine 2.Keskkonnaülevaatuse läbiviimine 3.Tegevuskava koostamine 4.Monitooring ja hindamine 5.Tegevuste sidumine õppekavaga 6.Teavitamine ja kaasamine 7.Keskkonnapõhimõtete
järgimine ja mõtestamine laste tasandil |
pidev aprill |
Õppejuh |
|
Väärtuskasvatus: - väärtustada loodust ja keskkonnahoidu läbi: -Loodusliikumiste, metsaretkede -keskkonnaharidusprogrammide -muuseumiprogrammide -väärtustada austavat, hoidvat
ja säästlikku suhtumist kultuuri- ja
sotsiaalsesse keskkonda läbi: - Projekti Kiusamisest vaba lasteaed metoodika - Persona Dollsi metoodika - tundekasvatuse sh tunnete kaardid |
pidev okt 1 x kuus |
Õppe juh, Õppejuh |
|
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar