Esiletõstetud postitus

Roheline Kool tutvustus

esmaspäev, 5. september 2022

Väljavõte Tallinna Lasteaed Sipsik tegevuskavast 2022/23

Väljavõte Tallinna Lasteaed Sipsik tegevuskavast 2022/23 

1.1        Õppe – ja kasvatustegevus

 

 

 

Tegevus

Aeg

Vastutaja

Märkused

(täitmine, muutused jm.)

Lapse areng

 

 

 

Avatud ja motiveeriva õpiruumi loomiseks lapse õppimise toetamine läbi  huvipakkuvate tegevuste, mängude ja vahendite

- Lapse õpiprotsessi kajastamine  lähtudes projektipõhisest õppest ja Reggio pedagoogika põhimõtetest (stendid, posterid, seinad, laed, põrandad, projektiraamatud, albumid, laste arengumapid)

Lapse arengu jälgimine  koostöös lapsevanemaga:

- 6-7 aasaste laste arengu hindamine arengumängu „Teekond Kommikolli kuningriiki“ uuenenud hindamismaterjali toel

- 5-6 aastaste laste arengu hindamine  arengumängu „Reis mööda põnevaid teid“,

-  kuni 5 aastaste laste arengu hindamine „Lapse arengu hindamise mäng“ materjale kasutades.

- lastevanematega arenguvestluse läbiviimine

- arenguvestlustest kokkuvõtte koostamine ja tagasisidestamine

- koolivalmiduskaardi koostamine õppeaasta lõpus

- lapse arengumapi koostamine

pidev

 

pidev

 

 

 

 

okt - nov

 

okt - nov

 

veebr - märts

märts -aprill

 

 

pidev

õppejuh

 

6-7 a laste rahulolu uuringu läbiviimine:

- laste rahulolu uuringu läbiviimine  veebikeskkonnas

- analüüs ja tagasisidestamine

 

Veebr

Märts

õppejuh

 

Laste kõneuuringu läbiviimine:

-laste kõneuuringu läbiviimine Tallinna Õppenõustamiskeskuse poolt

-lastevanemate ja õpetajate nõustamine

 

1 x aastas

Õppe juh

 

Lastele eakohase huvitegevuse korraldamine, ühitades lapsevanemate soove lasteaia õppekavas seatud eesmärkidega

- huviringide töö korraldamine ( inglise keel,  keraamika, judo, tantsuring, muusikaring, ujumine)

September - mai

 

Õppe juh

 

Õppekava arendamine

 

 

 

-          Õppekavas välja toodud eesmärkide saavutamist toetab projektõppe rakendamine

-          igapäevases õppe- ja kasvatustegevuses lapsest lähtuva tegevuskultuuri (Emilia Reggio) põhimõtete  rakendamine

-          lapse  üldoskuste arendamist on toetatud läbi kokandustegevuste

 

 

sept

õppealajuh

 

Õppe- ja kasvatustöö korraldus ja meetodid

 

 

 

Projektõppe süsteemne rakendamine kõikides rühmades.

Rühmade tegevuskavade koostamine:

-aasta tegevuste planeerimine eelmise õppeaasta analüüsist lähtuvalt

 

Rohelise kooli programmi teema Elurikkus ja loodus käsitlemine

-Teadmistepäev Nähkaga

-Sipsiku mihklilaat

-keskkonnaharidusprogramm Kalur Kalle Aegna loodusmaja

-jäätmetekke vähendamise nädala tegevused: Sipsiku täika

-keskkonnasõbralik käitumine - Lotte ja Jänku Juss külas

-digikoristusnädalast osavõtt

-emakeelepäev Nähka, Juuli ja kirjanik Eia Uusiga

-laste keskkonnakonverents „Tegijad looduses 2023“

-taaskasutuse loovlabor „Linnalapsed – leiutajad“ osalemine

-Robo-Maagia konkursil osalemine: laste loodud animatsioon „Hai päästab panda“

-keskkonnategude nädal: lugemispesa, raamatu vahetus

-kevadtalgud „Teeme ära!“ lasteaia õuealal

-õuelasteaiapäev

-Sipsiku roheline ring Tallinna vanalinnas

 

Rohelise kooli programmi teema Tervis ja heaolu käsitlemine

-Sipsiku spordihommik õunaga

-sügismatk Glehni parkmetsas /2-3aastased

-sügismatk Kaberneeme metsarajal / 4-7aastased

-Lahemaa Retked OÜ keskkonnahariduse pärliprogramm

-rahvusvaheline muusikapäev/kontsert lasteaias

-Mardi- ja kadritrall

-lasteaiaülene jõuluhommik

-projektis „Jõulukaardid hooldekodudele“ osalemine

-Sipsiku valguse ja varjutoa sisse seadmine

-KUMU muuseumisprogrammis osalemine

-kolme vanema rühma ujumine TIK spordihoone ujulas

-suusatarkused selgeks Suusabussiga

-koolieelikute esmaabi koolitus

-lastevanemate kaasamine tervise teemadel: terved hambad

-kevadmatkad Tabasalus ja Aegviidu Sõõriksoo rabarajal

 

Rohelise kooli programmi teema Toit käsitlemine

-miniköögi avamine ja toidu valmistamine

-mängupidu - jäneseaasta tähistamine

-Sipsiku perepäev ja toidutänav

-suupisted Vabariigi aastapäevaks – ise kokkamine

-Sipsiku sünnipäevanädala tegevused

 

Sept-mai

Sept-mai

 

 

 

1.sept

29.sept

 

sept

 

 

 

 

 

Okt

Aprill

 

Aprill

 

Juuni

 

 

 

September

Okt

 

Okt

 

Nov

Detsember

 

 

 

Sept-aprill

Jaanuar

Veebruar

 

Aprill

 

 

Detsember

Jaanuar

Mai

Veebruar

märts

õppejuh

 

Õppimise rikastamine digivahendite toel:

- Beebot

- Ozobot

- Bluebot

- Dash ja Dot

- helilõksud

- liitreaalsuskaardid

- tahvelarvutid

Aktiivõppemeetodite rakendamine:

- Õpetaja ei õpeta, vaid loob õpetliku olukorra

- Paaristöö

- Rühmatöö

- Ajurünnak

- Esitlused lapselt lapsele

Projektipõhise õppe rakendamine:

- Reggio pedagoogika

- avastus- ja uurimusõpe

- õuesõpe kui üks õppimisviis

- robootika

- vaikuseminutite praktilised harjutused

- Arvumaa  metoodika (3-5 a lastega)

- vigastuste ennetamiseks põrandamäng „Aga mina“

 

pidev

 

Õppe juh

 

Laste loovuse ja ettevõtlikkuse toetamine:

-läbi põnevate katsete, avastamiste, uurimiste

-ühisürituste (laadad, perepäevad) 

Loova mõtlemise ja eneseväljenduse arendamine: 

- lastele ja lastega dramatiseerimine sh etenduse lavastamine igas rühmas

- osalemine teatrifestivalil „Kanutiaia Kann“ 

- osalemine ülelinnalistel loovtööde võistlustel

- osalemine konkursil „Emakeele kaunis kõla“

 

mai

okt - mai

märts

pidev

veebruar

 

Õppejuh

 

Programmi „Roheline kool“ raames tegevuste läbiviimine. 

1 x kuus

 

 

Loodus- ja keskkonnahoiu teema-aasta 2022/23 tegevuste elluviimine:

Edendada jätkusuutlikku arengut, väärtustada loodust ja meid ümbritsevat keskkonda

-viia läbi keskkonnahommikuid

-korraldada loodusliikumisi ja retki

-osaleda keskkonnaharidusprogrammides

-uurida, avastada, katsetada (taimekasvatus)

-õueala õpikeskkonna laiendamine

Sept - mai

õppejuh

 

Laste vaimse tervise ja heaolu toetamiseks

-ühistegevused, mängupäevad

-lastega filosofeerimine tervise teemadel (toit, liikumine, uni, mäng)

-Kiusamisest vabaks! Programmi tegevused

-laste esmaabi koolitus vanemale rühmale

 

Sept - mai

õppejuh

 

Laste digipädevuse arendamiseks ning  õppimise loomingulisemaks ja nutikamaks muutmine digivahendite abil.

aprill

Õppejuh

 

Väärtused ja eetika

 

 

 

Keskkonnakasvatus:

-väärtustada austavat, hoidvat ja säästlikku suhtumist loodus- keskkonda läbi

- Programmi Roheline kool teemade käsitlemine (Elurikkus ja loodus; ) ja sidumine õppekavaga

- Rohelise lipu taotluse esitamine

Programmi „Roheline kool“ strateegia elluviimine:

1.Keskkonnatöörühma kinnitamine

2.Keskkonnaülevaatuse läbiviimine

3.Tegevuskava koostamine

4.Monitooring ja hindamine

5.Tegevuste sidumine õppekavaga

6.Teavitamine ja kaasamine

7.Keskkonnapõhimõtete  järgimine ja mõtestamine laste tasandil  

 

pidev

 

aprill

 

Õppejuh

 

Väärtuskasvatus:

- väärtustada loodust ja keskkonnahoidu läbi:

-Loodusliikumiste, metsaretkede

-keskkonnaharidusprogrammide

-muuseumiprogrammide

-väärtustada austavat, hoidvat ja säästlikku suhtumist  kultuuri- ja sotsiaalsesse keskkonda läbi:

- Projekti Kiusamisest vaba lasteaed metoodika

- Persona Dollsi metoodika

- tundekasvatuse sh tunnete kaardid

 

 

pidev

 

 

okt

1 x kuus

 

Õppe juh,

 

Õppejuh

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar